maandag 6 januari 2014

Schooljaar 2014

Het nieuwe schooljaar is van start gegaan en dat heb ik geweten. Ik kan hier weer zo'n écht Afrikaans verhaal vertellen :) 
Ik was gisteren dus van plan om tegen t middageten naar Antoinette te gaan, ze had me daarvoor uitgenodigd. Om 1 uur was ik in Nyabugogog, het busstation in Kigali en om half 4 in Muhanga... Normaal gezien is dat maximum een uurtje rijden. Maar... Het was de laatste vakantiedag en bijna àl de middelbareschool studenten moesten terug naar hun Boardingschool. Met als gevolg dat ik serieus ellebogenwerk  heb mogen verrichten om aan een ticketje te geraken, heb moeten 'vechten' voor een plekje in de bus, meerdere matrassen en valliezen heb moeten ontwijken en enorm heb gezweet (sinds enkele dagen is t hier super super warm! Blijkbaar is januari de warmste maand, dat beloofd :) ) De bussen werden vol gestouwd met studenten, gemiddeld 5 á 6 personen voor 4 stoelen. Het was dus weer een hele belevenis en ik was blij toen ik bij Antoinette nog een lekkere snack kreeg (de lunch was al verorberd)!

Ik heb een heel goed gesprek gehad met Antoinette over mijn vertrek. Dat deed echt deugd. Ze is heel erg begripvol en ik blijf haar zeker van op een afstand volgen.

En wat de toekomst betreft, komen er dagelijks meer mogelijkheden naar boven. Ik plan verschillende bezoeken aan organisaties, gesprekken met mensen die ik via via heb leren kennen en ik hou mijn oren en ogen open. Dus voorlopig nog geen concreet nieuws, maar ik hou jullie op de hoogte.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten