vrijdag 1 november 2013

Verhuisd :)

Ik ben zonet verhuisd... Eigenlijk is het maar 1 muur verder, maar ik ben er wel super content mee! Vanaf nu heb ik een eigen badkamer, die in de nabije toekomst zal functioneren zoals ik dat wil... (Momenteel lekt de kraan van de lavabo heel erg met een zwembad- badkamer als gevolg.) Ik kan je verzeker dat het na meer dan 3 weken echt goed doet om je spullen uit te pakken en alles een plekje te geven.
Op het verlanglijstje stonden: 
* kapstokken
* WC borstel
* kuishandschoenen
* glazen
* badkamerkastje (Rwandese IKEA stijl... = zelf in elkaar te knutselen!)
* ...

Met nog 8 maanden te gaan, is t wel de moeite om me hier wat te organiseren!

Na enkele uren kuiswerk (ook al is Rwanda een proper land, je blijft toch met al dat rode stof zitten...) in  pipi-langkousstijl (= veel water en schuren maar! ), kon ik ( intussen in het donker, wegens geen electriciteit) mijn inboedel verhuizen. Kast inladen (yes! Eindelijk een overzicht!), bed opmaken, badkamer inrichten, muren decoreren,...

Na deze actiedag was het tijd om afscheid te nemen van Bonnie, de laatste Mzungu van ons clubje van 4 de voorbije weken. Wegens visumproblemen moet ze het land verlaten :( Ze trekt nu voor een tijdje naar Uganda, dus ik zie haar zeker nog terug! We zijn gaan eten in een snackbar hier vlakbij. Op het menu: chips and brochettes. Oke, voor mij dan t eerste! Wat krijg ik na 2 uur wachten op mijn bord, frietjes mét een brochette! De frietjes waren ook heel letterlijk te nemen, zelfs mayonnaise of ketchup hadden ze niet in voorraad... Toen ik nog zo'n 10 frietjes over had, kwam er toch net iemand van de winkel met... Mayonnaise! Ja, die laatste stuks hebben me heel goed gesmaakt!







3 opmerkingen:

  1. oela wat een schone kamer :)
    nog een tvke en ne home cinema en tis klaar :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, dan staan er eerst nog wel wat andere basisdingen op mijn verlanglijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willems Koen en Patsy5 november 2013 om 08:08

    We vinden het tof en leerrijk om jouw blog te volgen!
    Nog veel mooie momenten gewenst.
    Familie Willems uit Kasterlee

    BeantwoordenVerwijderen