woensdag 9 oktober 2013

Thuis in Muhanga

2u20. Het is hier muisstil... Enkele krekels zingen voor mij een slaapliedje en voor de rest is er niets. Als je dan weet dat ik in een stad terechtgekomen ben waar toch maar liefst 1000 inwoners, is dat toch best speciaal.
Ik heb kunnen genieten van een mooie vlucht. Prachtige zonsondergang, drukke steden en grote stukken water onder mij. Eerst van Brussel naar Istanbul om dan van daaruit verder te vliegen naar Kigali. Daar stond Martin me op te wachten, samen met één van Raina's vaste chauffeurs. Het daaropvolgende uurtje in de auto had ik tijd om al enkele vragen op Martin af te vuren ;) Toevallig is hij in contact gekomen met Raina toen hij rond het Victoriameer aan het fietsen was. Intussen werkt hij al een jaar in het Ahazaza center. Hij maakt de planningen en organiseert daar mee sport-, muziek-, en andre activiteiten. 
Ik slaap met 2 meisjes in een huisje, voorbestemd voor de leerkrachten onder de vrijwilligers. 10 meter verder woont Martin en nog eens het hoekje om is er een 3de verblijfplaats voor vrijwilligers. Het is hier heel basic, maar wel netjes. Op mijn kamertje staar voorlopig alleen een bed (met muskietennet!). Toen ik net mijn tanden wilde poetsen, kwam er geen water uit de kraan...  Benieuwd hoe dat in de toekomst zal gaan! Er is wel elektriciteit vandaag, fijn on te beginnen.

Ik kijk er heel erg naar uit om morgen Muhanga te ontdekken bij daglicht. Maar nu eerst eventjes bekomen van de reis :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten