zondag 13 oktober 2013

Weekend



Mijn eerste werkweek zit erop en het doet wel deugd om eventjes rustig thuist te zijn. Een beetje orde scheppen op mijn kamer en me wat organiseren. Hoewel dat allemaal vrij moeilijk is als je geen kasten hebt. Maar dat zal nog wel veranderen :) de waterschade valt nog mee precies. Gisteren heeft het enrom hard geregend en gedonderd en toen bleekd zt de ramen niet helemaal hermetisch dicht zijn. Dat weten we dan ook weeral voor de toekomst! Geen waardevolle spullen in de buurt van t raam latenliggen.


De eerste verkopers stonden hier net al aan de deur. Ik had totaal niet door wie het waren en wat hun plan was, dus gewoon de deur open gedaan en gevraagd voor wie ze kwamen. Er volgde een arrige engelse uitleg en na eentojdje had ik door dat ze uitwaren op geld. Oei, zowel de buitendeur als de deur van mijn kamer stonden open, niet echt slim. Ik moet wel wennen aan die veiligheidsnormen waaraan je je moet houden. De deuren moeten altijd op slot, ook al ga je gewoon even koken. Er zitten ook altijd bewakers aan de poort van ons verblijf. Zij moeten voorkomen dat er ongewenst bezoek binnenkomt. Alleen werkt dit niet zo goed, ze worden heel erg weinig betaald en nemen hun job dus niet echt serieus.

Dit zijn de twee klassen waarin ik mee lesgeef: 2de en 3de kleuterklas. Volgende week plannen Gina (vrijwilligster voor de Franse lessen) en ik een overleg met de juffen Frans en Engels om te overleggen wat wij nog kunnen doen tijdens de laatste weken vandit schooljaar. 


En hier heb je dan de lagere school. Beneden van het 1ste tot het 3de leerjaar en oven van het 4de tot het 6de leerjaar. Een vrij uniek gebouw voor Muhanga! Er wordt zelden gebouwd met verdiepingen.

Gisteren avond was de eerste avond zonder electriciteit. Mijn kookplan moest dus even uitgesteld worden vermits hier alleen een electrisch kookvuurtje is. Gelukkig had ik in de bamiddag een supermarkt ontdekt waar je eensoort van brood kan kopen :) Het houtvuurtje dat in de keuken staat, laat ik maar voor Kassim en Basubi... Geen idee hoe ik daarop kan koken!





2 opmerkingen:

  1. Wij wensen jou een gelukkige ,mooie, kortom fantastische periode toe!
    Familie Willems (Kasterlee)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je voelt je al goed thuis zo te lezen? Geniet van jouw tijd daar!

    BeantwoordenVerwijderen